torsdag 12. januar 2012

Asiatiske fiskekaker

Her går det masse i fiskekaker, med forskjellige krydder og smaker for tiden.. Elsker thai/kinesisk mat, og koriander er som smågodt for meg :)
.


Så her kommer en av mine favoritt oppskrifter på fiskekaker!


.

.


500 g seifilet


Masse hakket frisk koriander

Skallet av 2 lime

1 ss red curry paste


1 egg


1 ts salt


2 ts nykvernet pepper


2 dl kokosmelk


10 sukkererter
.
.

Hakk opp seien og kjør i en foodprosessor. Ha i salt, pepper, currypaste, egg og kokosmelk. Bland inn oppskjærte sukkererter og revert lime til slutt.
.


Form med to skjeer, og stek i smør.
.


Jeg bruker å ha de 5 min ekstra i ovnen på 150 grader etter de har vært kjapt i stekepanna.
.

.


Jeg bruker å ha brokkoli og seterrømme til! Så utrolig gode :)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar